tirsdag 20. desember 2011

20. desember: Lommebok av rester

Hver dag i desember fram til juleaften vil søsteren min og jeg komme med tips til en hyggelig julegave du kan lage selv til en overkommelig pris. De andre lukene i Studenterhjemmets julegavekalender finner du her. Dagens tips kommer fra Jamme.

Har du juleferie? Da kan du bruke all fritiden du plutselig har fått for hånden til å pusle sammen et par søte pengepunger. Alt du trenger er litt restestoff, en 10-centimeters glidelås og litt syferdigheter. Hva med matchende til hele familien?


Ikke juleferie ennå? Da ville jeg heller gått for melkekartongvarianten, her med Mr. Melks instruksjoner. Den finnes også i utallige varianter rundt om på nettet.

PS! Med fare for å høres ut som om jeg har startet et samarbeid med Tine: Sjekk også ut Mr. Melks juleverksted for både pynte- og innpakningstips fra Ingrid Riddervold!

Bilde: Ingrid Riddervold, jippijei.blogg.no

1 kommentar:

  1. Hmm... De melkekartonglommebøkene til Mr. Melk er faktisk en annen type enn de jeg lager; mine har nemlig to rom i seg. Men å pakke inn i melkekartonger er en finfin idé!

    SvarSlett