fredag 17. februar 2012

Husmorfredag

Dagen i dag har gått med til å pakke til helgas hyttetur og vaske leiligheten før avreise. Da jeg var liten syntes jeg alltid at det var så bortkasta at vi alltid måtte vaske før vi skulle reise bort – vi skulle jo ikke være hjemme uansett – men nå har jeg fått mer forståelse for mammas mas. Det er sykt digg å komme hjem til ren leilighet.

Dessuten har jeg bakt horn med ost og pesto (sånne, bare at jeg hadde valnøtter i selve deigen og fylte dem med – du gjettet det – ost og pesto):


og boller i anledning fastelavn, som skal få bli med på hyttetur. De ble helt nydelige, om jeg får si det selv:


Attpåtil har jeg lært meg å brette formsydde laken. Det høres sikkert helt meningsløst ut, men dette med formsydde laken som ligger i en krøllehaug i skapet har altså irritert meg i lang tid. Noen minutters youtube-titting for varig sjelefred? Verdt det.

Jeg hadde tenkt til å få tid til litt studier også, men det ble det selvfølgelig ikke plass til. Jeg får ta det igjen på hytta (ja, særlig).

God helg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar