søndag 22. mai 2011

Makronene er i boks.

På fredag leverte jeg inn den siste eksamenen på bachelorgraden min, og jeg feiret med å lage franske makroner med skogsbærfyll. De ble langt i fra perfekte – makroner er ingen enkel kunst å mestre, men jeg har et håp om at jeg en dag skal servere små, jevne makroner uten sprekker på toppen. Jeg er jo tross alt kvinnelig livsstilsblogger.

La oss bare kalle dem ... rustikke.
Men gode er de! Jeg oppbevarer dem i kjøleskapet i denne fine kakeboksen som kjæresten min kjøpte til meg på Søstrene Grene.

Og beklager det teite ordspillet i tittelen.

4 kommentarer:

  1. Gratulerer med en fullført bachelorgrad!

    SvarSlett
  2. Jeg skjønner virkelig ikke greia med makroner. Joda, det er relativt godt, men det skulle bare mangle i og med at halve kaka er sukker. Nei takke meg til en hvetebolle, sjokoladekjeks, eplekake eller noe annet som er ordentlig godt!

    Jeg har forresten sånn boks jeg også. Boks er bra. Flink Vandad.

    SvarSlett
  3. Joda, makroner må vel regnes som en sånn bloggertrend, på lik linje med cupcakes og de jævlige kakepinnene. Men i motsetning til de greiene der, vil jeg påstå at makroner er mer enn relativt gode, og det har jeg syntes siden mitt første besøk på La Durée i 2008. Jeg rangerer dem over både hvetebolle, sjokoladekjeks og (kanskje til og med) eplekake når som helst.

    Litt av greia er jo selvfølgelig at du omtrent må ha en master i makron for å få dem til, men når de faktisk oppfører seg på riktig måte under steking er det sinnsykt gøy -- de hever seg veldig morsomt. Også konsistensen! Sprø utenpå og myke og seige inni -- nei, nå må jeg løpe en tur i makronboksen.

    SvarSlett