onsdag 30. mars 2011

Min søster, gjerrigknarken?

Jeg har alltid vært familiens ødeland. Ikke at jeg bruker over evne, for det gjør jeg ikke, men jeg har opplevd (og opplever) å være blakk både støtt og stadig. Det handler ikke om inntekt - jeg er blakk nøyaktig like ofte uavhengig av om jeg jobber mye, lite eller ingenting (det vil si, lever på studielån). Det har hendt mang en gang at jeg må ty til ketsjupflaska og nudler jeg har bøffet fra foreldrene mine. 

Med storesøsteren min er det en annen sak. Hun har knapt hatt en betalt deltidsjobb ved siden av studiene noensinne, men er allikevel nesten aldri blakk (og det til tross for at husleia spiser rundt 60% av studielånet). Man skulle kanskje tro at min søster var en blek liten asket som satt hjemme med nudlene sine dagen lang, men neida. Min søster er en kraftkar som både jogger milevis hver uke, later som om hun studerer realfag mens hun egentlig bruker all sin tid på teater, tar seg en fest OG spiser godt.

Hvordan går dette til? Jo, det skal vi få vite i en forferdelig eksklusiv serie av blogginnlegg signert supersøsteren selv. Følg med.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar