fredag 15. april 2011

Frøken Fiks det

I dag har jeg tatt meg studiefri, for å fikse diverse ting i heimen før påske. Jeg jobber nemlig denne helga, og på mandag bærer det avgårde til selveste Moskva.

Hittil har jeg montert nytt klesstativ til gangen, magnetlist på kjøkkenet (det begynte å bli på tide, den har ligget der en stund), gått gjennom alle klærne mine for å se om noe skal gis bort, og kledd hyllene i klesskapet mitt med hyllepapir.


De er nemlig ganske sprukne og stygge. Jeg har prøvd å male dem hvite, uten at det har forbedret dem noe særlig.


På Clas Ohlson fant jeg dette fine, lysegrønne hyllepapiret med hvite prikker (19 kr for en firemeters rull). Man kan også bruke helt vanlig voksbelagt bokpapir, eller voksduk som nok er mer holdbart, men mye dyrere.

Med hyllepapir blir det lettere å holde hyllene rene -- den glatte overflaten gjør det enkelt å tørke over med en våt klut. Dessuten kan det jo være riktig pent.

Nå skal jeg gå løs på innholdet i skuffene mine -- tro om jeg rekker å bli ferdig før middag?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar